اوستون ارونوف ستاه جدید پرسپولیس کیست؟ 

اوستون ارونوف ستاه جدید پرسپولیس کیست؟ 
«اوستون ارونوف» از سن ۱۷ سالگی و با پیوستن به باشگاه پاختاکور ازبکستان فوتبال حرفه‌ای اش را استارت زد. اورونوف اولین بازی ملی خود را برای تیم ملی فوتبال ازبکستان در جریان باخت ۲ بر صفر مقابل ترکیه در ۲ ژوئن ۲۰۱۹ انجام داد.
کد خبر: ۹۹۷۱
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

زی سان: باشگاه پرسپولیس در یک بازی برتر دیروز –دوشنبه- در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی نفت و گاز گچساران را شکست داد. اما شاید فراتر از پیروزی در این دیدار نسبتا آسان این بازی خوب خرید جدید این تیم بود که توجهات را به خود جلب کرد و مایه خشنودی هواداران شد. 

به گزارش «زی سان»، اوستون ارونوف دیروز آن‌قدر خوب بازی کرد تا به سرعت محبوب هواداران شود. با توجه به مصدومیت یاسین سلمانی و جدایی محمد عمری، بسیاری از پرسپولیسی‌ها نگران خط هافبک تیم محبوب‌شان بودند، اما بعد از دیدن کیفیت ارونوف به نظر می‌رسد همه یک نفس راحت کشیده‌اند. 

بیوگرافی ارونوف

اوستون ارونوف متولد نوزدهم دسامبر سال ۲۰۰۰ است. این بازیکن ۱۸۳ سانتی متر قد و ۸۲ کیلوگرم وزن دارد. پست تخصصی این بازیکن هافبک تهاجمی است. نکته قابل توجه درباره ارونوف قابلیت بازی در دو پست وینگر چپ و راست است که بیش از بیش بر ارزش‌های فوتبالی او افزوده است. 
این بازیکن ۲۳ ساله قراردادی ۲ ساله با باشگاه پرسپولیس امضا کرده است و حقوق سالانه او ۷۵۰ هزار دلار است.

اوستون ارونوف

سوابق فوتبالی ارونوف

«اوستون ارونوف» از سن ۱۷ سالگی و با پیوستن به باشگاه پاختاکور ازبکستان فوتبال حرفه‌ای اش را استارت زد، اما در همان فصل اول به نوف باخور رفت و تا ۲۰۱۹ در همان تیم توپ زد. در نیم فصل دوم لیگ ۲۰۱۹ به لوکوموتیو ازبکستان رفت و با درخشش در آن تیم نظر باشگاه‌های روسیه را به خود جلب کرد تا لژیونر شده و به تیم Ufa روسیه بپیوندد. سپس بعد از یک نیم فصل به صورت قرضی به «اسپارتاک مسکو» پیوست و مجددا از ابتدای فصل ۲۰۲۰-۲۱ مجددا به تیم قبلی اش برگشت.

+ بیشتر بخوانید:  دنیل قره‌باغی استاکلر کیست؛ ستاره جدید فوتبال ایران یا پدیده‌ای زودگذر! 

خرید جدید پرسپولیس در ۱۹ آگوست ۲۰۲۱، با یک قرارداد قرضی به اوفا بازگشت ولی خیلی زود قراردادش را با این تیم فسخ کرد تا راهی اورال یکاترینبورگ شود. اورونوف در این تیم روس دو بازی انجام داد و در نهایت در حالی که بازیکن آزاد بود راهی پرسپولیس در لیگ ایران شد تا بعد از لیگ ازبکستان و روسیه، لیگ ایران سومین لیگ خارجی برای این بازیکن ازبک باشد.

اوستون ارونوف

حضور درخشان «اوستون ارونوف» در فصل ۲۰۲۳ با تیم نوف باخور موجب شد تا مدیران باشگاه پرسپولیس به‌عنوان قهرمان هر دو جام فصل قبل ایران این فوتبالیست را به خدمت بگیرند. حضور در ۲۵ بازی فصل قبل نوف باخور، به ثمر رساندن ۹ گل و ارسال ۲ پاس گل برای هم تیمی هایش از این بازیکن یک ستاره برای تیمش ساخت. میانگین ۶۸.۲ دقیقه حضور در همه مسابقات و تنها ۵ بار اضافه شدن از روی نیمکت به ترکیب اصلی مشخص می‌کند او جزو نفرات ثابت تیمش بوده و از مهره‌های غیرقابل انکار نوف باخور به شمار می‌رفته است.

شایان ذکر است، اورونوف اولین بازی ملی خود را برای تیم ملی فوتبال ازبکستان در جریان باخت ۲ بر صفر مقابل ترکیه در ۲ ژوئن ۲۰۱۹ انجام داد. او در دو دیدار مقدماتی جام ملت‌های آسیا و دو مسابقه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در ترکیب تیم فوتبال ازبکستان به میدان رفته که در مقدماتی جام جهانی نیز توانسته یک گل مقابل تیم فوتبال کشورمان بزند. دیداری که با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید او گل اول تیم ازبکستان را به ثمر رساند.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون